måndag 2 februari 2015

Snösvängen bättre än väntat

Igår var jag missmodig på bloggen inför möjligheterna att ge ett bra väglag på cykelbanorna till måndagen. Kladdig snömodd i kombination med kallgrader riskerade ju att frysa till ett hårt, knaggligt och dessutom halt vägunderlag.

Men nattens snöröjning tycks ha fått bort det mesta. Var ute en sväng på cykel här på Arnö på förmiddagen. Det såg förhållandevis bra ut, även om det inte var långt ifrån sommarväglag. Men ändå acceptabelt. Då ska man veta att jag inte har dubbdäck på cykeln, men väl ganska kraftiga däck då jag trampar en mountainbike.

Hur det ser ut i resten av stan vet jag inte, det får jag besked om framåt kvällen, då jag ska ut igen. Men utgångspunkten får väl bli att snösvängen skött jobbet bättre än jag väntade mig. Bra så!

1 kommentar:

  1. Nu börjar en besvärlig tid med plusgrader dagtid och fruset under natten. Det bildas fläckvis isbeläggning, i alla fall så länge snön ligger kvar. Grus hjälper men tyvärr försvinner det ner i isen när den smälter dagtid. Men det är inte bara svårt för cyklister utan även för gående.

    SvaraRadera