fredag 17 oktober 2014

En månad har gått. Ingen kontakt från kommunen

Den 19 september hade kommunen en trafikdag på Stora Torget i Nyköping. Vi medborgare kunde lägga förslag för cykeltrafiken i en brevlåda. Jag skrev ned ett par A4-sidor, där jag tog upp en del välbehövliga ändringar och några allvarliga säkerhetsproblem på cykelbanorna ut till Arnö, där jag bor. Det hela undertecknades med namn och telefonnummer, och med en önskan om återkoppling.

Inget har hänt. Ingen från kommunen har ringt mig. Inget av de påpekade problemen är åtgärdade på minsta sätt (några saker är löjligt enkla att fixa).

Jag börjar undra, har jag bara drömt. Den 19 september kanske inte ens fanns (fast när jag tittar finns det ju bilder från denna dag). Det kanske bara var en dröm alltihop, att kommunen ville ha synpunkter på cyklingen.

Kanske är jag lite otålig till min natur, som önskar svar efter en månad. I alla händelser ska det bli intressant att se hur kommunen hanterar de förslag de fick. Leder de någonstans? Eller inte alls? Om inget händer, så kan man lika bra upphöra med att stå på Torget och låtsas lyssna på oss medborgare. Det skapar ju bara irritation om man förespeglar att man vill ha synpunkter, och sedan bara slänger det i papperskorgen.

Förresten, borde inte dessa förslag vara registrerade som inkommande offentliga handlingar. Man kanske skulle kontakta tekniska förvaltningens diarium.

Så här såg det ut 19 september:
http://pa2hjulinykoping.blogspot.se/2014/09/nu-ska-vi-se-om-kommunen-fixar-problemet.html


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar