måndag 15 februari 2016

Rishögen kvar på cykelbanan. Felanmälan har sportlov?


I söndags kom jag cyklande från andra hållet på Arnö Strandväg. Noterade att cykelbanan var blockerad av grenar från en skogsavverkning.

Felanmälde till kommunens tekniska förvaltning på söndagen. Inget svar under måndagen på mailen som bekräftade att tekniska förvaltningen tagit emot min anmälan, där jag dessutom påpekade att detta faktiskt är en trafikfara då det är så pass mörkt här på kvällen.

På måndag kväll ser det ut som på fotot ovan. Hindret är markerat med den röda ringen. Det är väl alldeles uppenbart att hindret är väldigt svårt att se i mörket, om man inte är uppmärksam.

I förra veckan kom jag cyklande mot stan på kvällen, höll på att braka in i rishögen, då hindret inte var utmärkt.

Har felanmälan via mail tagit sportlov? Vi får se i morgon, för då är det telefonen till tekniska förvaltningen som gäller.

TILLÄGG . Kl 7.48 tisdag morgon kommer en bekräftelse via mail att min anmälan är mottagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar