onsdag 21 december 2011

Inget cykelställ, trots löfte


Inget låsbart cykelställ i sikte vid hållplats "Örstigsleden". Skulle säkert uppskattas av busspendlare.

Bra låsbara cykelställ vid utvalda busshållplatser är en frågan jag drivit här på bloggen, och för all del i verkligheten. Under hösten har min stadsdel Arnö fått infarten ombyggd till rondell. Då var man tvungen att flytta busshållplatsen "Örstigsleden" som främst trafikeras av linje 715 till Oxelösund. Jag såg chansen att be kommunen att förse någon av hållplatserna med cykelställ, så jag lyfte på luren och pratade med kommunens projektansvariga. Han tyckte förslaget var bra, och det skulle nog inte vara någon större grej att fixa det.

Men tydligen missförstod jag honom. Eller så fanns det inte pengar. Eller så glömdes frågan bort. För nu är rondellen på plats, och hållplatserna återställda. Men inget låsbart cykelställ syns till idag den 21 dec. Inget cykelställ alls....

Kanske kommer det senare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar