torsdag 9 juni 2011

Så kom då krocken...

För några veckor sedan varnade jag här på bloggen om den farliga cykeltunneln vid Gumsbacken i Nyköping. Uppenbart är det stor risk att cyklar kör ihop här.

Och nu har det hänt. Två cyklister krockade i tisdags kväll, den ena togs till sjukhuset med skallskador. Hur allvarliga skadorna är inte känt.

Jag ringde polisen för att höra mig för om olyckan. Polisen jag pratade med berättade att för några år sedan låg där en morgon en medvetslös cyklist och en lika medetslös jggare, som hade brakat samman.

Det kostar förstås en slant för väghållaren, kommunen troligen, att rätta till denna felkonstruerade tunnel. Men varje olycka kostar pengar och mänskligt lidande. Att inte bygga om denna tunnel är av allt döma riktig dålig ekonomi, för för eller senare smäller här igen.

Jag har redan pratat med personer vid kommunens tekniska förvaltning, så nu får inte den här frågan bara försvinna ut i tomma intet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar